San Marino

Idag har det som vanligt varit varmt. Typ 32 grader. Vi missade första bussen till San Mario, som vi halvhjärtat försökte hinna med. Medan vi väntade så bokade vi biljetter till Vicenza och senare till Ljubiliana, kvinnan som hjälpte oss förstod nästan ingen engelska men hjälpte oss att hitta mycket bättre resor än vad våran app lyckades med. Så tack till dig. Sen åkte vi till San Marino och knep på bussen de sista sittplatserna. Resan tog 50min och sen var vi i den vackraste stad jag (Emma) någonsinn sett. För er som inte varit i San Marino eller inte vet hur man bild-googlar så kan jag beskriva det kort. Tänk er typ ett folktomare Venedig, minus vattnet. Lägg till overklig utsikt och blå himmel överallt. Jag vill också rekomendera banansmak på glassen. Jag valde det i tron på att det var ananassmak, men det var i allla fall väldigt gott.
 
I bussen tillbaka så lyssnade jag på podd, Agnes och Johanna sov (Agnes du sover faktiskt också med öppen mun) tills hela bussen skumpade så man lättade från sätet. :) Idag lyckades vi faktiskt laga risotto (med lite hjälp) och den smakade bra! Så det är vi väldigt nöjda med. I köket träffade vi en massa folk bland annat två schweiziska tjejer som ska följa med ut i kväll! Vi träffade även en tjej från Ungern som läser 5:te året på någon matematiklinje i Budapest. Av henne har vi fått en hel lista på platser och saker vi måste göra när vi kommer till Budapest! Vårt rum delar vi med en rysk kvinna som arbetar med att sprida kunskap om HBTQ. Inte det lättaste eller ofarligaste man kan göra som rysk kvinna.
 
P.g.a. tekniska problem som inget bra internet kan vi inte ladda upp några bilder, så bild-googla gärna!
Allmänt |
Upp