Köpenhamn Pride

Sista dagen vi inte åker tåg på denna resa. Så Köpenhamn vad gjorde vi idag? 

Jo, vi åt medhavd picknick i Nyhavn vid kanalen. Alla turistbåtar som åkte förbi glodde på oss och vi glodde tillbaka. Färgglada hus och uteserveringar kantade kanalen (för er som jag aldrig varit i Nyhavn innan eller minns det). Därefter så letade vi upp ett streck som jag ritat på kartan. Det skulle representera "hippa-kvarteren" ofc så hade jag ritat fel. Det var bara en gata i ett bostadsområde... Men vi hittade massa coola second hand butiker där varenda kund såg ut modeller för Urban Outfitters (OBS ej spons). Vi lyxade också till det och åt frozen yoghurt med bär, sås och sånt på. Mumsigt. 




Köpenhamn är väldigt dyrt, det tycker vår rumskompis också. Han ligger bara i sin säng hela dagarna, väntar på att få nycklarna till sin nya lägenhet och är bitter. Trots att allt är dyrt här så har samtliga tjejer handlat kläder idag. Dock inte på någon vintage-butik. I dag är det pride-parad i Köpenhamn. Vi såg delar av den. Det är små scener och barer överallt. På gatorna trängs mest vuxna, småleende, små eller jättefulla och väldigt glittriga. Stämningen är på topp och crêpsen var smarriga! CRÊPSEN HÄNDE ÄNTLIGEN!



Jag har inte blivit så värst brun men jag kan med stolthet visa upp min magnifika sandal-bränna! Se och njut! 



Allmänt |
Upp