Berlin

Vi vaknade väldigt tidigt för att ta tåget från Wroclaw, Polen till Berlin i Tyskland. En tågresa på drygt sju timmar, första tåget var svalt och skönt, andra var inte så svalt. Vi delade en kupé med tre andra, vilket var lite trångt då det låg väskor som tillhörde andra resenärer i vår kupé. När vi bytte tåg passade vi på att köpa lunch på McDonalds, för typ 50 gången? Agnes och Emma köpte även en chokladkaka till mig i födelsedagspresent (tack), men tyvärr så smälte den och var inte i ett ätbart tillstånd igår (11), men snart lär den väl frysa till is då vi snart är tillbaka i Sverige (Emma: det är tradition i min familj att få en chokladkaka när man fyller år och dela med sig! Vilket Johanna INE gjort).

Väl framme i Berlin checkade vi in på hostelet (fasaden ser ut som svenska flaggan), och var glad över att inte ha några rumskompisar och kastade in våra väskor på rummet. Därefter traskade vi till East Side Gallery, där man kollar på bilder som målats på muren. Förutom att kolla på målningarna, spenderar man halva tiden till att ducka, för att inte förstöra varandras turistfoton. Till slut hamnade vi i Berlins mitt och började leta efter en restaurang att äta middag på. Det blev Vapiano som alltid är ett bra val. Det är dock svårt att välja vad som man ska beställa, då det finns mycket. Men det blev pasta för mig och pizza för Agnes och Emma. Vi satt på deras mysiga uteservering bland till största del tyskar, men även andra turisiqous (!!!) som vi. Efter pastan&pizzan var det dags för efterrätt, jag fick en chokladkaka till (tack igen), lite te, en liten mazarinkaka (?) som Emma tyckte var underbart god (jag har ingen aning). 




När vi kommit tillbaka till hostelet var vi trötta och var tvungna att bädda med de pappersliknande lakanen som prasslar, sedan sov vi. 

Allmänt |
Upp