Kunden har alltid fel - vi har alltid fel

Nu är vi i Wien, vi kom hit med tåget runt halv fyra i eftermiddags. Då försökte vi läsa kartan och gå till hostelet, men det slutade med att vi vände, gick tillbaka till turistinformationen och frågade om den bästa vägen. Det visade sig vara bussen, så vi hoppade på den in mot stan. 

Efter att vi checkat in ville vi gå ut en liten sväng, vi frågade lobbymannen om lite tips, men det var inte den bästa idéen. Han tyckte inte att vi skulle gå hela vägen till Prater (som är ett nöjesfält), för det var för långt. Sedan sa han att vi bara skulle läsa kartan, tack för tipsen!! Vi trotsade alla och promenerade dit iallafall, det var inte sååå långt faktiskt. Jag (Johanna) och Emma åkte en bergochdalbana som heter Boomerang, den åkte upp, ner och lite överallt. Lite osäkert kändes det när det bara var vi och två andra som åkte, plus att vi inte satt fast så bra. 

Innan nöjesfältet köpte vi korv med bröd från en kiosk, även där var mottot: kunden har alltid fel. (OBS EMMA; Det var en enorm braaatwurst faktiskt!) Det är ett under att vi alltid hamnar på dessa underbara ställen. Agnes köpte dock mat på Subway då det inte gick att köpa något annat än korv i kiosken. 

Nu är vi tillbaka på hostelet och använder WiFiet som tyvärr bara funkar i "lobbyn". Imorgon ska vi iallafall på en marknad och vi hoppas på att frukosten är lika bra som i Ljubljana.


Korvkiosken.

Redo för Boomerang. 


Allmänt |
Upp